Hello Sunshine! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marijn Hoeksel - WaarBenJij.nu Hello Sunshine! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marijn Hoeksel - WaarBenJij.nu

Hello Sunshine!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

07 Maart 2015 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal!

Hier weer een kort verslagje van mij: Zoveel maak ik ook weer niet mee;)

Woensdag startte mijn advanced diving course bij Crystal Dive Center, en ik heb genoten! Ik had een lieve leraar met wie ik eerst alles van de vorige cursus kon ophalen en die mijn onzekerheid in het water wist weg te krijgen! De eerste dag dus een poolsession, en twee van de vijf "adventure dives" die ik gedaan moest hebben voor de cursus. Diep duiken (tot 30 meter!) en navigatie zijn die twee verplichte had ik daar nog peak performance buoyancy (voor lichaamsbeheersing, spelen met je drijfvermogen door de lucht in je longen), fish identification en een wrakduik bij gekozen. Ik heb dus vijf prachtige duiken gehad, en allemaal mooie dingen gezien!
Na de eerste twee duiken zag ik 's avonds een meisje in haar eentje aan de bar zitten en ik besloot haar aan te spreken omdat ik zelf geen zin had om nog een avond alleen te gaan eten. Ze bleek ook net aangekomen te zijn en had ook nog niemand ontmoet, en ze had dus nog niemand om biertjes mee te drinken op haar eigen verjaardag! Ze was dus zo blij dat ik haar aan had gesproken en we zijn gezellig drankjes gaan doen en hebben gezellig wat gegeten. Haar plannen matchen eigenlijk best goed met de mijne voor de komende tijd dus waarschijnlijk zal ik nog wel even met haar optrekken en zullen jullie dus ook vast nog meer horen over deze Amerikaanse Erin:)
Zij bleek net als ik ook op goed geluk een boot te hebben geboekt voor de Fulltime Moon Party op Koh Pah-ngan de volgende dag in de hoop daar dan wel mensen te ontmoeten en omdat we allebei andere boten hadden besloten we elkaar op dat eiland weer te ontmoeten.

De volgende dag was een pittige dag want het was wederom vroeg op en dus nog 3 van de 5 duiken. Ik was erg nerveus voor de diepe duik maar ook die ging erg goed en was misschien nog wel de mooiste!
Na die drie duiken had ik geen kamer meer (ik moest 's ochtends vroeg uitchecken) maar gelukkig kon ik douchen in het duik center. Mijn boot naar Koh Pah-ngan ging pas om 6uur dus in de tussentijd even lekker geslapen in de schaduw op het strand.

De party boot waar ik een ticket voor had was... ernstig. Misschien precies wat je van een party boot moet verwachten:p gelukkig ontmoette ik een Chinees meisje (Lynn) dat ook in haar eentje naar het feest ging en ook haar ogen uitkeek op de boot met al die vreemde mensen. Aangekomen in Koh Pah-ngan bleef ze bij mij en hebben we samen Erin weer ontmoet. Wat een indrukwekkend feest! Tienduizenden mensen allemaal beschilderd en het strand was een groot kleurenfestival. De eerste paar uren hebben we ons supergoed vermaakt tussen alle gezellige mensen en hebben we elkaar helemaal ondernemers, gedanst, gegeten en natuurlijk buckets gedronken!.
Helaas was ik Lynn en Erin opeens kwijtgeraakt en duurde het zo'n 3 uur voor ik ze terug had gevonden. In de tussentijd was ook de telefoon van Erin gestolen dus de sfeer was inmiddels wel wat gekelderd. Toch nog een beetje rondgestruind tot 6uur 's ochtends voordat we gingen slapen op het strand. Om 9uur zou de boot van Lynn en mij teruggaan en die van Erin pas om 12 uur dus we gingen proberen of Erin niet met ons mee kon sneaken. Lynn en ik hadden een roze bandje gekregen als entreebewijs voor de reis terug dus we hadden een roze rietje dat we op straat vonden om haar pols gebonden... nou maar hopen dat ze door de controle heen zou komen! Maar eerst iets belangrijkers... waar was onze boot ook alweer?! Lynn en ik konden het lopen vanaf de boot naar het party strand dus zover kon het ook weer niet zijn, maar iedere taxichauffeur aan wie we het vroegen wilde ons naar de andere kant van het eiland brengen! We herkenden niets meer omdat alles er zo anders uitzag dan 's nachts en uiteindelijk zijn we toch uit paniek achterin zo'n taxi gesprongen (het was al bijna 9uur). Die bracht ons inderdaad naar de verkeerde kant van het eiland (de rit voelde als een achtbaanrit, zo hard reed hij!) en toen we dat tegen hem zeiden moesten we maar een andere taxi terug zoeken maar hoefden we gelukkig niet te betalen. Gelukkig vonden we een lieve taxichauffeur die (al was het met een stuk rustiger tempo) ons eindelijk bij onze boot afzette! De boot was er nog! Toen we kwamen aanrennen gebaarden ze dat we op moesten schieten en dus had niemand tijd om op onze armbandjes te Letten en zag dus niemand dat Erin haar provisorische armbandje toch niet echt op de onze leek:p
Op de boot nog even bijgeslapen en een potje gekaart. Daarna afscheid genomen van Lynn en na een (nu stiekeme) douche bij het duikcentrum geluncht met Erin en zijn we uiteindelijk vertrokken naar een ander deel van het eiland Koh Tao.
Daar zijn we dus nu: Erin is hier haar eerste duikcursus gestart en ik kan goedkoop de bungalow delen met haar. Vandaag heb ik relaxt een beetje gewinkeld en een snorkeltour uitgezocht en bij het resort (Sunshine Resort) kon ik voor een schijntje een snorkelset huren voor een dag. Iemand had me verzekerd dat de volgende baai prachtig is om te snorkelen en dat ik dat binnen een kwartier wel kon lopen. Dus ik op pad, goede weg gevonden, alleen bleek die weg af en toe een stijgingspercentage van zo'n 20% te hebben! Werkelijk killing om te beklimmen onder de bloedhete zon en halverwege (ik dacht dat ik er bijna was en toen ging de weg wéér verder omhoog) gaf ik het op en ben ik teruggegaan en ben ik in onze eigen baai in de zee gaan liggen en lekker gaan zonnebaden.
Net een heerlijke curry gegeten en nu bier op het strand aan het drinken!
Morgen dus mijn snorkeltour om het hele eiland heen waarbij ik grote kans heb om schildpadden en kleine haaitjes te zien! Zin in!
Zo, toch weer een stuk langer zitten typen dan verwacht! Spreek jullie snel weer!

Xx

P.S. Foto's komen later! Lynn heeft alle foto's sde full moon party dus die heb ik sowieso nog niet en ik ga nu weer even gezellig doen hier:)

  • 07 Maart 2015 - 16:56

    Oav.d.Wollenberg:

    Leuk dat je die meisjes hebt ontmoet, het is wel heel gaaf hoor. Ben je niet af en toe bang dat je verdwaalt bent of zoals deze dag, dat je de boot niet meer kan vinden?
    Veel plezier verder.

  • 07 Maart 2015 - 17:09

    Co Hoeksel:

    Leuk verslag! Ik ben wel heel benieuwd naar die foto's van dat feest hoor!

  • 07 Maart 2015 - 18:25

    Eric:

    leuk verhaal met plezier gelezen,!!!!!

  • 09 Maart 2015 - 06:33

    Roxanne En Hannah:

    Hey lieve Marijn,

    Wat maak je een hoop mee! En zo te lezen begin je je draai een beetje te vinden. Wat fijn!
    Hier begint de zon ook een beetje te schijnen en kunnen we lekker naar buiten.
    Hannah begint echt te kletsen en woordjes te zeggen, waarvan ze de betekenis ook weet. En ze probeert ook een verhaaltje hier te typen :P

    We lezen je verhalen met veel plezier!

    Dikke knuffel van ons! X

  • 13 Maart 2015 - 12:16

    Bettina Hoeksel :

    Nu ook de foto's gezien.
    Wat leuk, die fluor verf! Wat een lol hebben jullie gehad!
    Veel plezier nog.
    Kuzzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijn

Ik ben klaar met mijn master dus alle tijd om een paar maanden naar Azië te gaan!

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 4377

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 01 Mei 2015

Op naar Azië!

Landen bezocht: